Povijest škole

SMJEŠTAJ 

Osnovna škola Gornja Vežica smještena je u najistočnijem dijelu Rijeke, u naselju Gornja Vežica.

Godine 1967. ispod brda Križ niču prvi neboderi. Do 1970. g. izgrađeno je 707 stanova. Gornja Vežica je tada imala 4000 stanovnika. Zbog velikog broja novih obitelji s malom djecom javlja se potreba za školom te uskoro započinje njezina izgradnja. Školsko je zvono prvi put zazvonilo 21. rujna 1970. Od tada do danas Škola je nerazdvojni dio naselja, a suradnja s lokalnom zajednicom iz godine u godinu sve je kvalitetnija.

Danas se u Školi nastava odvija u 21 učionici. Sve su dobro opremljene nastavnim sredstvima i pomagalima. U prizemlju se nalazi školska knjižnica s preko 13000 svezaka lektirnih i stručnih knjiga, prostor za rad produženog boravka i Odjel za produženi stručni postupak. Sportska je dvorana obnovljena i dobro opremljena. U školskom su vanjskom prostoru tri igrališta – jedno malonogometno s umjetnom travom i dva košarkaška, te trim-staza u sklopu koje je planirana i djelomično uređena učionica na otvorenome.

NAZIV ŠKOLE

 Škola je osnovana kao Osnovna škola „Gornja Vežica“, ali 1984. g. mijenja naziv u Osnovna škola „Vladimir Bakarić“. Povratak imena Gornja Vežica uslijedio je 22. siječnja 1992. godine.

 

UČENICI

Proučavanje Matičnih knjiga učenika otkriva da se njihov broj u četrdeset godina znatno mijenjao. Prve godine Školu je pohađalo „samo“ 517 učenika. Već nakon tri godine u njoj je više od tisuću učenika. Najveći broj učenika dostiže 1976./77. Tada Školu polazi 1177 učenika u 34 odjeljenja. Danas je Školi 407 učenika u 22 razredna odjeljenja. Dobar dio današnjih učenika unuci su onima koji su se doselili u nove stanove prije pedesetak godina.

DJELATNICI

       Tijekom godina u Školi je radilo, na određeno ili neodređeno radno vrijeme, stotinjak nastavnika. Danas je u Školi zaposleno 60 djelatnika od kojih je 47 nastavnika. Ponosni smo što su među učiteljima savjetnici i mentori, autori udžbenika, recenzenti,  pisci i skladatelji. Kvalitetnom odgojnom radu Škole znatno doprinosi i potpun stručni tim: pedagog, psiholog i knjižničar.

Studenti Učiteljskog, Medicinskog, Filozofskog  fakulteta pod stručnim okom naših učitelja – mentora uvode se u posao.

RAVNATELJI

Od osnutka pa do danas Škola je imala šest ravnatelja. Svaki je od njih u njoj ostavio prepoznatljiv trag.

Prvi je ravnatelj Škole bio Fabijan Longin. On je istovremeno obnašao dvije funkcije: bio direktor izgradnje i ravnatelj Osnovne škole Centar. Školska igrališta nisu bila dovršena ni okoliš uređen. Na tome je najviše poradio Ferdinand Gregov koji je prepoznatljivom blagošću Školom upravljao od 1972. do 1985. g. Sljedeće dvije godine ravnateljstvo preuzima Branimir Kursar.

Dotadašnja pedagoginja Marica Krulčić ravnateljicom postaje 1987. g. U teškim danima Domovinskoga rata radilo se i pod uzbunama i u skloništu. Tada je Škola zbrinula na desetke prognane i izbjegle djece iz svih krajeva Hrvatske. Kao vrsna pedagoginja ravnateljica Krulčić prepoznala je važnost uključivanja djece s posebnim potrebama u redovne razredne odjele. Za njezinog ravnateljstva s radom započinje Odjel za produženi stručni postupak i E- matematička učionica za darovite matematičare.

Nakon njezinog odlaska u mirovinu 1995. na ravnateljsko mjesto dolazi Ivana Komen – savjetnica za matematiku. Ravnateljica Komen je ambicioznošću i poduzetništvom učinila Školu prepoznatljivom i izvan granica Lijepe Naše. Pamtimo ju kao inicijatora i dugogodišnju voditeljicu E-matematičke učionice.

Ravnateljsko mjesto 2009. g. preuzela je Bojana Matešin prof. koja i sada obnaša ovu dužnost.. Trudi se održati razinu postignute uspješnosti te unaprijediti odgojno-obrazovni rad uključivanjem škole u razne projekte od kojih je najvažniji bio Pilot projekt e-škole, eko-škole, energetska učinkovitost škole, prvi urbani vrtovi u Rijeci, Erasmus+…

ODJEL ZA  PRODUŽENI STRUČNI POSTUPAK DJECE S MOTORIČKIM OŠTEĆENJIMA

 Specifičnost Škole je rad s učenicima s motoričkim teškoćama, posebno s cerebralnom paralizom.. Godine 1990. započinje s radom eksperimentalno odjeljenje za djecu s cerebralnom paralizom. Valja naglasiti da je to bilo prvo odjeljenje takve vrste formirano u redovnoj osnovnoj školi u Hrvatskoj. Prve se godine u odjeljenje upisalo šest učenika. S godinama se broj učenika povećavao, a posebno je odjeljenje ukinuto. Svi su se učenici s motoričkim teškoćama integrirali u redovne razredne odjele u kojima s ostalim učenicima uče,   socijaliziraju se  i stječu prijatelje, a ostali učenici ruše predrasude o invalidnim osobama. Nakon ili prije nastave pohađaju Odjel za produženi stručni postupak (PSP). Danas u Odjelu  rade dva defektologa rehabilitatora, defektolog logoped, tri fizioterapeuta, medicinska sestra i tri vozača.

Da bi učenici mogli pohađati i predmetnu nastavu koja se odvija na katu, valjalo je ukloniti arhitektonske prepreke. U kvalitetnim prostornim prilagodbama Školu je podupirao Odjel za školstvo Grada Rijeke koji to čini i danas. Sagrađen je lift radi lakšeg prijelaza na kat, opremljena je posebna dvorana za fizioterapiju, prilagođeni su sanitarni čvorovi. Za djecu je osiguran prijevoz od kuće do Škole.

U dvadeset godina djelovanja u Odjelu za produženi stručni postupak je boravilo stotinjak djece. Učenici i nakon završetka obrazovanja rado posjećuju Školu i učitelje s kojima su dijelili ljepote i teškoće odrastanja.

MATEMATIČKA E-UČIONICA

Godine 1990., kada i Odjel za PSP,  otvorena je E-matematička učionica. Učionica „E“ okuplja učenike od 4. do 8. razreda iz svih osnovnih škola Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije. Oni se jednom tjedno ( srijedom ili četvrtkom) nalaze da kroz poseban oblik izvannastavnog rada,  uz pomoć istaknutih pedagoških djelatnika osnovnoškolskih, srednjoškolskih i sveučilišnih profesora, obogate znanja iz matematike.   Ovim programom nastojimo sustavno zadovoljiti interes darovitih učenika za matematiku i navesti ih da zadane probleme rješavaju na što maštovitiji način.

                             

PROJEKTI

 EKO – ŠKOLA

 Projekt eko škole provodi se od 1998. g. Raznovrsnim aktivnostima razvija se svijest učenika i lokalne zajednice o važnosti suživota s prirodom te odnosa čovjeka prema okolišu koji nije ništa drugo nego odnos prema sebi i budućnosti. Pozitivni pomaci mjerljivi su uštedama potrošnje vode i električne energije te u uređenju okoliša. Kvalitetno provođenje programa prvi put nagrađeno je 2004. g. certifikatom o statusu eko škole. Do sada je zbog ustrajnosti u provedbi programa Zelena zastavu podizana šest  puta.

Trajni se rezultati postižu upornim  i marljivim radom, animiranjem roditelja, lokalne uprave i svakog pojedinca kako bi okoliš u kojem žive i odrastaju djeca bio bolji i humaniji.

MEĐUNARODNA SURADNJA

Škola se ponosi izuzetnom međuškolskom i međunarodnom aktivnošću .

NAGRADE

Brojni uspjesi i priznanja što ih je Škola dobivala rezultirali su 1990. g. Nagradom Grada Rijeke.

Ministrovo priznanje za uspješan, kvalitetan i kreativan rad dodijeljeno je Školi 2002. g.

Iste godine Škola je dobila i visoko županijsko priznanje kao najuspješnija odgojno-obrazovna ustanova. Županijsko priznanje za najuspješniju odgojno-obrazovnu ustanovu dobila je još jednom 2010.

Nagrade i priznanja rezultat su nesebičnog, kvalitetnog i stvaralačkog rada djelatnika tijekom svih ovih godina.

                                    

 

 

Skip to content